De vraagbaak

Om de telefoon te ontlasten hebben wij de vraagbaak ontwikkeld. 

We gebruiken deze nu tijdens de corona epidemie voor meerdere zaken.

Iedereen met klachten van de luchtwegen (hoest, snot, keelpijn, kortademigheid,...) of grieperig gevoel (koorts, spierpijn,... ) wordt gevraagd om via de vraagbaak of via het telesecretariaat een telefonische raadpleging aan te vragen.

Gelieve uw klachten kort te beschrijven zodat we bij extreme drukte kunnen evalueren wie we eerst moeten terugbellen. We contacteren iedereen in de loop van de dag voor een medische inschatting, evt nood aan documenten, evaluerend contact, .... GELIEVE UW TELEFOON DIE DAG IN DE GATEN TE HOUDEN ANDERS VERLIEZEN WE VEEL TIJD MET TERUGBELLEN. U kan niet zelf terugbellen omdat we tussendoor ook mensen zien, huisbezoeken doen,...

Ook voor reguliere zorg die evt telefonisch kan verlopen mag u momenteel een afspraak maken via de vraagbaak.

Om de vraagbaak in te vullen gaat u naar 'maak afspraak via internet'. Bij keuze artsen kiest u VRAAGBAAK. Daar kan u een afspraak maken en bij de boeking uw vraag formuleren. U boekt dus een fictieve afspraak bij Dr. Vraagbaak. Wij verwachten u niet in levende lijve in de praktijk! Wanneer we de vraag beantwoord hebben krijgt u een annulatiebericht van uw afspraak. Dat betekent dat we u een mail gestuurd hebben of dat er een envelop om af te halen klaar ligt. Deze kan u 24/24u afhalen daar we ze nu in een klein bakje in de hal, naast de bel voor u klaarleggen. 

Hieronder een stap-voor-stap uitleg. 

Mogelijke problemen:

Is het erg lang geleden dat u naar de praktijk kwam, dan kan het zijn dat u geen elecktronisch dossier hebt en het niet lukt om iets in te vullen via de vraagbaak. In dit geval zal u toch via het telesecretariaat moeten gaan. Gelieve te vermelden dat u een gekende patiënt bent. We nemen momenteel namelijk geen nieuwe mensen aan.





Bij 'kies een onderzoek' klikt u opnieuw op vraagbaak.





Als alle afspraken van de dag al vol zijn of het is na 13u krijgt u dit scherm.

Dan kan u links een latere datum kiezen. 






U krijgt openstaande uren om een afspraak te maken. 

U klinkt op één van deze afspraakmomenten.





In het vak 'eventueel bijkomende opmerkingen' kan u uw vraag formuleren. 

Klik op bevestigen! 


Wij antwoorden u per mail binnen de 3 werkdagen. 

Check eventueel uw spam want we hebben al enkele keren vernomen dat onze berichten daar terecht zijn komen.